Polecamy

skup monet
skup monet
Numizmatyka
Sklep numizmatyczny
Monety
monety skup

Polecamy

skup monet
skup monet
Numizmatyka
Sklep numizmatyczny
Monety
monety skup
Witamy, Gościu
Użytkownik: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Czyszczenie i przechowywanie monet - pytanie 1

    • Offline
    • Oklaski: 0

    Czyszczenie i przechowywanie monet - pytanie 1 15 lat, 2 miesięcy temu #9560

    Cześć! Studiując forum, artykuły na stronie oraz inne pokrewne fora numizmatyczne natknąłem się na wiele wątków opisujących czyszczenie monet. Zapewne tyle samo odmiennych zdań na ten temat jest ilu numizmatyków na świecie. Proszę jednak o drobną podpowiedź i komentarz co do słuszności mojego rozumowania:
    Jestem początkującym kolekcjonerem; interesuję się monetami po denominacyjnymi ( 2 zł GN, 10,20 srebro), monety z lat 20 i 30 oraz okres PRL. Całość mojej kolekcji ma wyłącznie charakter kolekcjonerski, dla tego zabrudzone monety czyszczę (zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi na stronie) palcami i pastą do zębów, płuczę wodą i suszę "odpowiednio". Przed włożeniem do klasera czyszczę z śladów palców spirytusem.
    Jak oceniacie to postępowanie?? Jak uważacie? Czy 10 zł Piłsudski czyszczona pastą do połysku i wsadzona w klaser mocno traci na wartości? Wiadomo, że firma gradingowa nie przyjmie takiej monety do oceny, ale taka moneta obiegowa, mimo iż mało warta na rynku numizmatycznym ma dla mnie olbrzymią wartość kolekcjonerską (wręcz sentymentalno - kolekcjonerską).
    Proszę o uczciwy komentarz do tej części wątku.
    W drógiej części pytam o zagrożenie jakie niesie za sobą przechowywanie mojej kolekcji w klaserze z foliowymi (plastikowymi) kieszonkami na monety? Ponoć (wiedza z forum) monety z czasem wejdą w reakcję z tworzywem sztucznym. Czy takie uszkodzenia da się oczyścić wspomnianą już pastą do zębów??
    • Offline
    • Oklaski: 0

    O:Czyszczenie i przechowywanie monet - pytanie 1 15 lat, 2 miesięcy temu #9561