NBP: Kampania „Bezpieczne pieniądze”
25 marca br. Narodowy Bank Polski rozpoczął kampanię informacyjną „Bezpieczne pieniądze”. Przedsięwzięcie to ma na celu dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców z informacją o wprowadzaniu do obiegu banknotów ze zmodernizowanymi zabezpieczeniami. O zmianach zabezpieczeń polskich banknotów pisaliśmy już w artykule „Słów kilka o obiegu i zmodernizowanych zabezpieczeniach polskich banknotów”. W kampanii NBP weźmie udział wiele instytucji publicznych i firm komercyjnych związanych z obrotem gotówkowym.
W akcję informacyjną aktywnie włączył się m.in. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który wyśle do ponad 8 mln osób ulotki informujące o nowych zabezpieczeniach. O zmianach informacji udzielaja również kantory, urzędy skarbowe, izby celne, komisariaty i polskie ambasady za granicą. Ulotki znaleźć można takze w największych sieciach handlowych, m.in. w Biedronce.
W weekend 5-6 kwietnia w Centrali NBP odbędą się także Dni Otwarte, których tematem przewodnim będzie modernizacja zabezpieczeń banknotów.
Więcej o kampanii „Bezpieczne pieniądze” można przeczytać TUTAJ lub w kanale NBP w serwisie You Tube.
Autor: Józef Smurawa / Źródło: Narodowy Bank Polski