Polecamy

skup monet
skup monet
Numizmatyka
Sklep numizmatyczny
Monety
monety skup

Polecamy

skup monet
skup monet
Numizmatyka
Sklep numizmatyczny
Monety
monety skup

Sprzedaj skutecznie monety przez internet - Poradnik

.

            „Reklama dźwignią handlu” – to powiedzenie zna chyba każdy kto cokolwiek kiedyś sprzedawał. Bardzo często zadajemy sobie pytania dotyczące cen monet jakie oferowane są na aukcjach internetowych. Zdarza się, że różnica cenowa pomiędzy dwoma takimi samymi numizmatami sprzedawanymi w tym samym czasie, sięga często  kilkunastu procent. Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego tak się dzieje, dlaczego jednym sprzedaż monet wychodzi lepiej, innym zaś idzie jak po grudzie? Otóż ważne jest to w jaki sposób przedstawiasz swój produkt potencjalnemu klientowi.

 

                 Od dość dawna kupuję i sprzedaje monety poprzez serwisy aukcyjne. Prowadzę także korespondencję z innymi allegrowiczami. Często wymieniamy się pomysłami na to w jaki sposób skutecznie sprzedać to co mamy do zaoferowania. Większość poniższych zaleceń jest jasna jak słońce, szczególnie dla osób, które a aukcjami internetowymi są już obeznani. Lecz jest coraz większe grono początkujących osób, które mają monety, ale nie wiedzą jak skutecznie (czytaj za najwyższą cenę) je sprzedać. Nie tyczy się to tylko monet, ale także innych produktów, które chcemy wystawić na aukcjach. Kolejność poniższych zaleceń jest absolutnie przypadkowa, w zależności od tego co chcemy sprzedać należy wybrać inną strategię. Pisząc ten artykuł będę posiłkował się serwisem allegro.pl, najpopularniejszym obecnie serwisem aukcyjnym w Polsce. A zatem jak sprzedać?

 

1) Lokalizacja

                 To absolutna podstawa. Po wejściu w dział „Numizmatyka” mamy kilka kategorii i podkategorii, w których umieszczamy monety. Wiele osób kolekcjonuje tylko monety w wybranego okresu i swoje poszukiwania kieruje do danego działu – innych nie przegląda. Jeśli zatem sprzedajemy monety okresu IIRP, a umieścimy je omyłkowo w dziale IIIRP, to w wielu przypadkach możemy mieć znaczne trudności ze sprzedaniem produktu.

 

Zanim wystawimy monety warto dokładnie zapoznać się z kategoriami i podkategoriami, dzięki temu trafnie umiejscowimy nasze aukcje.

 

2) Czas trwania i zakończenia aukcji

               Wystawiając monety na aukcji mamy możliwość wybrania czasu trwania sprzedaży. Z reguły przedmioty w KT (Kup Teraz) wystawiane są na maksymalnie długi czas ( 14 dni). Z kolei przedmioty, które są licytowane najczęściej wystawiane są na 5-7 dni. Bardzo ważne jest to kiedy aukcję rozpoczynamy. Od tego zależy to kiedy się zakończy, gdyż każdy dzień to 24 godziny od momentu rozpoczęcia aukcji. Więc jeśli wystawimy przedmiot o godzinie 14.56, to o tej samej godzinie po odpowiedniej ilości dni aukcja się zakończy. Dlaczego o tym piszę? Otóż powszechnie wiadomo, że najwyższe ceny w licytacjach osiągają monety, których sprzedaż kończy się w godzinach wieczornych w soboty lub niedziele. Wtedy to najwięcej osób zasiada przed komputerami, a dobrze wiemy, ze najbardziej zacięta walka toczy się w ostatnich sekundach licytacji.


3) Fotografie

              To aspekt, do którego bardzo wiele osób przywiązuje dużą wagę. Jeśli sprzedajemy monetę warto zrobić 2-3 dobrej jakości zdjęcia, aby licytujący nie kupował kota w roku. Realna fotografia oferowanego przedmiotu bardzo podnosi wiarygodność aukcji. Jest to bardzo ważne szczególnie przy rzadszych, cenniejszych a przez to droższych numizmatach.

 

4) Opis

                To kolejny element, bez którego ciężko sprzedać cokolwiek. Jaki powinien być dobry opis monety? Przede wszystkim autentyczny. Jeśli moneta jest w stanie II lub gorszym, nie zachwalajmy jej, że to piękny okaz w I stanie. Może to spowodować falę negatywnych komentarzy od niezadowolonych kupujących. Kilka takich negatywów i jesteśmy spaleni. Prawidłowy opis powinien być krótki, treściwy, opisujący + i – oferowanego przedmiotu. Jeśli kupujący zauważy, że sprzedawca jest uczciwy, to być może odwiedzi i inne jego aukcje. Co jeszcze warto dodać w opisie poza charakterystyką przedmiotu?

           - konkretne koszty i sposób wysyłki, lub innego odbioru produktu.
          - telefon lub inny rodzaj kontaktu ze sprzedającym.
-często pomocne są informacje w zakładce „o mnie”, gdzie można umieści kilka informacji o sobie o tym co się kolekcjonuje, sprzedaje itd. dzięki temu można nawiązać nowe kontakty.

 

„Znak firmowy” to także ciekawy i ważny znak rozpoznawczy twojej aukcji. Na zdjęciu powyżej 2zł z 1813 roku z oblężenia Zamościa z aukcji Numizmatyka-pl. Znak firmowy to nie tylko znka rozpoznawczy, ale także chroniący zdjęcia przed niekontrolowanym rozpowszechnianiem.

 

5) Asortyment

             Wychodzi bezpośrednio z poprzednich punktów. otóż ten kto sprzedaje „mydło i powidło” ma mniejsze szanse na skuteczną sprzedaż niż ten, kto w danej chwili wystawia kilkanaście produktów z danej epoki. Dotyczy to szczególnie mało wartościowych monet, gdzie często koszty wysyłki są wyższe niż samego numizmatu. Jeśli ktoś sprzedaje w danej chwili, jedną obiegówkę PRL, 2 sztuki GNów, jedno sreberko IIIRP i może kilka monet groszowych IIRP, niech się nie zdziwi jak nie sprzeda niczego albo tylko pojedyncze sztuki. Jednocześnie warto wystawić kilka, kilkanaście monet z danego okresu, ponieważ wiele osób kupuje często „hurtem” od jednej osoby. Ogranicza się w ten sposób znacznie koszty wysyłki przedmiotów i niepotrzebnego zamieszania związanego z przekazywaniem gotówki za wylicytowane przedmioty.

 

6) Pozycjonowanie

              Pojęcie, pod którym kryje się kilka form wyróżnienia Twojej aukcji. Należą do nich m.in. pogrubienie, podświetlenie i podwieszenie. Pogrubienie to nic innego jak wyróżnienie aukcji poprzez większe i grubsze litery. Koszt 2zł, a korzyści wymierne. Podświetlenie i podwieszenie kosztują trochę więcej bo 6 i 12zł, ale efekty jakie mogą przynieść są warte tej ceny. Stosowane są przede wszystkim do monet o większej wartości, aby wyróżnić je z „tłumu” innych. Przy podświetleniu dana aukcja znajduje się na żółtym tle, co znacznie wyróżnia ją spośród innych. Podwieszenie natomiast to umieszczenie aukcji na górze strony podkategorii, a której się znajduje. Jak wiemy aukcje ustawiane są wg czasu ich trwania – podwieszając je powodujemy, ze przez cały okres trwania sprzedaży, będzie się ona znajdować na górze strony, przed „zwyczajną” listą.

 


Szczególnie cenne monety warto wystawić na aukcji podświetlone lub podwieszonej w góry strony.

 

7) Wyszukiwarka

            Wielu kupujących szuka tej jednej konkretnej monety, dlatego jej nazwę wpisuje w wyszukiwarkę na górze strony i dzięki temu szybko może znaleźć to co go interesuje. A więc należy tak konstruować tytuł aukcji, aby jak najtrafniej wyszukiwarka mogła ją odnaleźć. Doskonałym przykładem jest aukcja z monetą 20zł „350-lecie obrony Jasnej Góry”. Poza prawidłową nazwą monety bardzo często w tytule umieszczany jest także wpis pt „Jasna Góra”.  Kupujący wpisując zarówno nazwę monety jak i te słowa odnajdzie nasza aukcję. Jeśli jest trading to warto o nic także wspomnieć.  Widać to doskonale na załączonym poniżej obrazku.

 

 

8) Renoma

            Może to zbyt duże słowo, ale chyba dobrze oddaje sens.  Otóż osoby, które mają nieposzlakowaną opinię tzn. przeważającą liczbę lub same pozytywne komentarze są o wiele bardziej wiarygodnymi sprzedawcami, aniżeli osoby bez komentarzy lub z negatywami. Wiadomo każdy kiedyś zaczynał i wiele osób bez komentarzy jest uczciwych, ale dopiero zaczyna swoją aukcyjną przygodę.

Ważne jest także to czy dana osoba, która oferuje monety jest, nazwijmy to, znana w środowisku. Otóż człowiek znany z forów internetowych, giełd, grup dyskusyjnych, cieszący się szacunkiem u uznaniem, ma o wiele większa skuteczność sprzedaży w porównaniu od „cichociemnych”. Dlatego też zachęcamy do aktywności i udzielania się na naszym forum. Kto wie może za jakiś czas podniesie to sprzedawalność waszych monet?

 

9) Sezonowość

           To jest to co obserwujemy obecnie. Abstrahuję już od „świńskiej górki” z przełomu roku kiedy to ceny skakały jak oszalałe. Regułą jest, ze okres wakacyjny to czas zastoju numizmatycznego, zmniejsza się liczba monet oferowanych na aukcjach, ponieważ mniej jest kupujących. Jednak im bliżej końca roku tym wzrasta zainteresowanie kupnem-sprzedażą, ceny mniej lub bardziej rosną, zaczyna się ruch i interesie.


 

           To podstawowe postulaty, dzięki którym możesz zwiększyć swoją skuteczność sprzedaży monet i nie tylko. Nie jest to na pewno złoty środek, a tylko artykułu wspomagający i pokazujący na co warto zwrócić uwagę.


           Zapraszam jednocześnie na nasze FORUM, gdzie podjęliśmy debatę na temat skuteczności sprzedaży przez internet. W założonym wątku pt „Czuć zmiany”, który był de facto poświęcony zastojowi wakacyjnemu, rozpoczęła się dyskusja właśnie o tym jak sprzedać, aby nie stracić. Zapraszam więc TUTAJ, zobacz i dołącz.

 

 

Autor: Piotr Kosanowski[email protected]


Nowe zasady dotyczące ciasteczek (cookies). Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Wasze oczekiwania. W razie potrzeby można zablokować ciasteczka w przeglądarce jak to zrobić tutaj.

Akceptuję zapisywanie ciasteczek (cookie) dla tej strony:

EU Cookie Directive Module Information