Polecamy

skup monet
skup monet
Numizmatyka
Sklep numizmatyczny
Monety
monety skup

Polecamy

skup monet
skup monet
Numizmatyka
Sklep numizmatyczny
Monety
monety skup
Witamy, Gościu
Użytkownik: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: XXX Rocznica Zwycięstwa Nad Faszyzmem 1945-1975 L?

    • Offline
    • Oklaski: 2

    XXX Rocznica Zwycięstwa Nad Faszyzmem 1945-1975 L? 13 lat, 3 miesięcy temu #21427

    Witam serdecznie wszystkich.

    Ostatnio natrafiłem na dość wątpliwą sprawę. Mianowicie w kilku źródłach spotkałem się z tym, iż istnieje monetka XXX Rocznica Zwycięstwa Nad Faszyzmem 1945-1975 bita stemplem lustrzanym, o bardzo niskim nakładzie 2 600 sztuk (lub 10 100 sztuk, jak niektóre źródła podają). Jestem dopiero początkującym ,,numizmatykiem" i nie bardzo mogę dotrzeć do tego, czy to prawda. Oto kilka linków, z których można by wnosić o istnieniu takiejże monety:
    - allegro.pl/200-zl-xxx-rocznica-zwyciestw...-70-i1415077808.html
    - www.numizmaty.com/obieg/p305k.php
    - monety.pl/viewtopic.php?t=6759&sid=e...a9aa9b39046d9a277a5e

    Mam szczerze małe wątpliwości co do tego. Szczególnie, że w żadnym z katalogów, np. Fishera nie ma wzmianki o podobnej sytuacji. Oświeci mnie ktoś?
    • Offline
    • Oklaski: 119
    Nemo est mortalium, qui sapiat omnibus horis
    TPZN nr 46
    forum.tpzn.pl/index.php

    Odp: XXX Rocznica Zwycięstwa Nad Faszyzmem 1945-1975 L? 13 lat, 3 miesięcy temu Ostatnio zmieniany: przez borsuk1977. #21430

    Różnica jest taka, że ta z mniejszym nakładem była bita stemplem lustrzanym a ta druga to tzw. prooflike czyli moneta bita stemplem zwykłym ale dająca wrażenia wybicia stemplem lustrzanym (najczęściej są to tzw. świeże odbitki ze stempla), w tym przypadku te monety zostały dodatkowo wyselekcjonowane z ogólnej emisji. Masz tu obie odmiany:
    1. 2600 - www.m4n.pl/monety/004/9010m004.xml
    2. 10100 - www.m4n.pl/monety/004/9011m004.xml
    • Offline
    • Oklaski: 2