Polecamy

skup monet
skup monet
Numizmatyka
Sklep numizmatyczny
Monety
monety skup

Polecamy

skup monet
skup monet
Numizmatyka
Sklep numizmatyczny
Monety
monety skup
Witamy, Gościu
Użytkownik: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: wpływ klasera na przechowywane monety

    • Offline
    • Oklaski: 0

    wpływ klasera na przechowywane monety 14 lat, 4 miesięcy temu Ostatnio zmieniany: przez aghel. #14972

    jestem początkującym zbieraczem i w moje ręce dostał się klaser z monetami PRL. Mam pytanie czy klaser ma wpływ na monety i czy reakcja plastiku z klasera jest do usunięcia z monet. klaser ok 20 letni monety dosłownie prawie były przyklejone. powstał na nich żółty nalot na wszystkich w mniejszym lub większym stopniu. ok 200 monet. Próbowałem go usunąć środkiem do czyszczenia monet uniwersalnym Leuchtturm
    • Offline
    • Oklaski: 119
    Nemo est mortalium, qui sapiat omnibus horis
    TPZN nr 46
    forum.tpzn.pl/index.php

    O: wpływ klasera na przechowywane monety 14 lat, 4 miesięcy temu #14973

    Przypuszczalnie klaser z PVC, a monety wdały się z nim w reakcje, generalnie monety uległy zniszczeniu, a dodatkowo nieumiejętne czyszczenie mogło przypieczętować ich los.
    • Offline
    • Oklaski: 0

    O: wpływ klasera na przechowywane monety 14 lat, 4 miesięcy temu #14974

    dzięki, też tak myślałem, monety zostały wyjęte z klasera opłukałem tylko część tych gorszych w płynie uniwersalnym do czyszczenia monet z godnie z instrukcją i tak sobie teraz leż
    • Offline
    • Oklaski: 46
    --
    Numizmatyczne pozdrowienia
    Bartosz Błądek
    Zobacz! Jesteśmy na Facebook.

    O: wpływ klasera na przechowywane monety 14 lat, 3 miesięcy temu #16367